woensdag 14 juli 2010

Zomerhoedje


Nu weet ik het weer, het was bij Ella Montella dat ik dit zonnehoedje tegenkwam. Een gratis patroon van Ottobre, voor het gemak steek ik de link erbij want 't is wel even zoeken en ik had er bijna overgekeken. Ik zie trouwens nu pas dat er ook een Nederlandstalige versie is, niet erg, zo heb ik mijn naaitermen nog eens geoefend in het Engels. Het patroon is echt heel simpel. En wat leuk is, een tijdje geleden zou ik nog heel wat hebben zitten zuchten en blazen, nu maak ik het gewoon. Op één avond was't af (het voorpand staat wel niet helemaal stijf, de vliseline mocht misschien wat dikker, en het sierstiksel zit niet perfect maar dat zie je enkel aan de binnenkant).



6 opmerkingen:

  1. Oh, wat een leuke! Ik probeerde de andere van Ottobre al eens:

    http://www.ottobredesign.com/fi/kaavat/pdf/lierihattu_nl.pdf

    ... maar deze is nog leuker!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. die touwtjes van dat andere model zijn anders ook wel handig, ik heb nog getwijfeld of ik er ook zou maken. 't Hoedje gaat telkens vliegen op de fiets.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bonjour, merci à toi pour ton passage et ton enthousiasme! C'est chouette de voir les projets déjà réalisés... A une prochaine fois!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, da's ook wel een hele mooie! Zo'n vrolijk stofke. Makkelijk hè? Ik wacht nog op een foto van mijn hoedje met kind eronder :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Merci, ga ik ook eens proberen. In de winkel vind ik de stofjes meestal maar lelijk of flets...

    BeantwoordenVerwijderen